Ürünlerimiz

      e-Fatura Nedir? 

  

Standardı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenmiş, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip yeni ve elektronik bir belge türüdür. Kanunen, yıllık cirosu belirlenen rakamın üzerinde olan mükelleflerin bir sonraki mali yıl  kullanım zorunluluğu olmakla beraber istenirse gönüllü olarak da kullanılabilmektedir.

e-Fatura uygulamasına geçmek için çevreye katkısından, sağladığı maliyet avantajlarına kadar pek çok nedeniniz var. Eğer kurumunuz e-Fatura kullanması zorunlu mükellefler listesinde yer alıyor ise ya da kâğıt fatura kullanımının sebep olduğu operasyonel maliyetlerinizi azaltmak istiyorsanız sizler de e-Fatura uygulamasına geçiş yapabilirsiniz. Mevcut yazılımınız ne olursa olsun, işletme yapınıza en uygun ve güvenilir çözümler Logo ’da.

Doğru İhtiyaç Analizi, İşletme Yapısına En Uygun e-Fatura Çözümleri

• Baskı, postalama ve arşivleme giderlerine son verilir.

• Platform bağımsız, güvenli ve tutarlı veri iletişimi sağlanır.

• İç denetim ve yönetim kalitesi artar. Kâğıt tasarrufu sağlayarak çevreyi korur.

• Mali mühür ile veri bütünlüğü ve inkâr edilemezlik sağlanır.

• Gecikmelere, anlaşmazlıklara ve kullanıcı hatalarına son verilir.

• e-Fatura sürecinde sunulan tam entegrasyon ile firmaların hızlı ve güvenli bir şekilde

e-Devlet uygulamalarına geçişi sağlanır.

• Gelen e-Faturalar, sisteme manuel girilmiş irsaliyeler ile otomatik olarak eşlenerek mükerrer kayıt oluşması engellenir. Hizmet faturaları, ihraç kayıtlı faturalar olarak gönderilebilir.

• Türk Telekom gibi güçlü bir veri merkezi içerisinde işletilmekte olup, gerek aynı yerde kısa mesafede gerekse uzak mesafede bir başka veri merkezinde doğal afet ve benzeri felaketlere karşı yedeklenmiş bir altyapıya sahiptir.  

• e-Logo Özel Entegratörlük Hizmeti aldığınızda faturalarınız dijital ortamda arşivlenir ve felaket senaryolarına uygun olarak birden fazla ortamda yedeklenir. 

 

•Üzerinde işletimi gerçekleştirilen e-Dönüşüm altyapısı, ölçeklenebilir teknolojiler sayesinde bugün milyonlarca faturayı barındırmakta ve aynı ayna on binlerce müşteriye performanslı bir şekilde hizmet verebilmektedir. Güvenlik, bakım, güncelleme gibi işlerle siz uğraşmak zorunda kalmazsınız. Bu işler bizim tarafımızdan sorunsuz olarak gerçekleştirilir.

e-Fatura Uygulama Detayları

 

e-Fatura düzenleyebilmek, gönderebilmek ve alabilmek için öncelikle uygulama üzerinde bir kullanıcı hesabı oluşturulması gerekmektedir.

• e-Fatura düzenlemek veya fatura almak isteyen mükelleflerin karşılıklı olarak GİB'de tanımlı olmaları gerekmektedir.

 

• Hem faturayı düzenleyen hem de mal ya da hizmetin faturalandığı mükellef e-Fatura kapsamında ise, e-Fatura haricinde kâğıt fatura oluşturulması mevzuat açısından geçerli değildir.

e-Fatura Uygulaması Nasıl Çalışır?

 

e-Fatura sisteminde, sadece GİB (Gelir İdaresi Başkanlığı) tarafından belirlenmiş mükelleflere e-Fatura gönderilebilir ve bu kullanıcılardan e-Fatura alınabilir. Gönderilen e-Faturalar Gelir İdaresi Başkanlığı’nın bilgi sistemleri üzerinden alıcıya iletilmektedir.

e-Fatura Özel Entegratörü Logo ile Güvenli, Hızlı ve Tasarruflu Veri İletişimi

• Anonim Şirket, Limited Şirket ve Gerçek/Şahıs Şirketi statüsünde bulunan mükellefler elektronik fatura uygulamasından yararlanabilir. Ayrıca cirosu elektronik faturaya geçiş limitinin altında kalan firmalar da isteğe bağlı olarak e-Fatura sistemine dâhil olabilirler.

• Mali mühürün doğruluk ve geçerlilik kontrolünün ancak elektronik ortamda yapılabilmesi nedeniyle

e-Faturanın kâğıda basılarak saklanmasına gerek yoktur.

Mükellefler, düzenledikleri ve aldıkları e-Faturaları, üzerindeki mali mühürü de içerecek şekilde kanuni süreler dahilinde muhafaza etmek ve gerektiğinde ibraz etmek zorundadırlar.

• Mükelleflere ait elektronik faturaların yine mükelleflere ait bilgi işlem sistemlerinde saklanması esas olup, GİB'den Elektronik Fatura Saklama Hizmeti verme izni alan kurumlardan saklama hizmeti alınmasına izin verilmiştir.

e-Fatura Kullanım Yöntemleri 

Faturaların elektronik belge olarak düzenlenmesi, elektronik ortamda iletilmesi ve yine elektronik olarak muhafaza ve ibraz edilmesi hususunda getirilen yasal çerçeve doğrultusunda ve Gelir İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği standartlara uygun olarak geliştirilen Logo e-Fatura çözümleri ile faturanın taraflar arasında güvenli ve hızlı dolaşımı sağlanmış olur ve 3 farklı yöntem üzerinden kullanıcılara sunulur.

1.Dosya Transfer Çözümü

Dosya Transfer Çözümünü tercih eden kullanıcılar Gelir İdaresi Başkanlığı'nın portaline manuel yükleme yöntemiyle faturalaşma işlemlerini gerçekleştirebilirler. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından, Portal yükleme sınırı 1 Nisan 2014 itibariyle aylık 500 adet olarak belirlenmiştir.
İşletmeler e-Fatura alma ve gönderme işlemlerini özel bir sunucu yazılımına ve donanımına gereksinim duymadan yapabilirler. Böylelikle e-Fatura yatırım maliyetlerini minimum seviyede tutarlar. D
osya Transfer Çözümünde kullanıcı, e-Fatura sistemi üzerinden, faturalarını kendi belirlediği klasörde otomatik olarak kaydeder. Ancak bu klasörün, GİB’in e-fatura portaline aktarımını portale girerek manuel olarak yapar.

2.GİB Entegrasyon Çözümü

LOGO e-Fatura çözümüyle birlikte alınacak e-Fatura Sunucusu üzerinden kullanıclılar; kendilerine ait bilgi işlem sistemi aracılığıyla, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın sistemine entegre olarak e-Fatura uygulamasını kullanabilirler.
LOGO e-Fatura çözümüyle birlikte alınan Sunucu Yazılımı ile kullanıcının ayrıca portale girmesine gerek kalmaz. LOGO e-Fatura çözümü üzerinden e-Faturalar mühürlenir, zarflanır ve portale otomatik aktarılır.

3.Özel Entegratörlük Yöntemi 

Entegrasyonu sağlayacak sunucunun kullanıcı firmada tutulması, yönetim ve denetiminin yine firmanın kendi sorumluluğunda olması tercih edilmiyor ise uygun olan çözümdür. Özel Entegratör 7/24 aktif çalışan, hızlı ve güvenli bir sistemin yatırımını kullanıcı firma adına üstlenir. Böylelikle; elektronik fatura gönderme ve alma işlemleri teknik yeterliliğe sahip, Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan özel entegrasyon izni almış Özel Entegratör Hizmet sağlayıcısı e-LOGO'nun bilgi işlem sistemi vasıtasıyla gerçekleştirilir.

      e-Fatura Mobil Nedir?  

   

Gerek Android gerekse iOS cihazlarda çalışabilen 2 ayrı uygulama ile e-Logo, e-Fatura ve e-Arşiv platformunda sağladığı hizmetlerin bir kısmını mobil platformlarda da sunuyor. Logo Özel Entegratörlüğü seçen kullanıcılar, e-Dönüşüm’ün doğal bir parçası olarak, e-Fatura bilgilerine mobil ortamdan da ulaşabiliyor.

Akıllı telefonların kullanım oranı arttıkça yeni nesil kullanıcılar için mobil teknolojiler daha değerli hale geliyor. Kusursuz bir uygulama deneyimi sunma hedefiyle geliştirilen Logo e-Fatura Mobile, basit ve sade tasarımı, kullanışlı uygulama menüsü ile etkin zaman yönetimi ve yüksek verim sağlıyor. e-Logo Özel Entegratörlük kullanıcısıysanız Google Play veya App Store’dan “Logo e-Fatura” uygulamasını indirerek hemen kullanmaya başlayabilirsiniz.

e-Fatura Mobile Avantajları

Gelen e-Faturalarınızı listeleyebilir, görüntüleyebilir, kabul ve ret işlemlerini yapabilirsiniz. Giden e-Faturalarınızı listeleyebilir, statülerini takip edebilirsiniz. e-Arşiv raporlarınızı dönem ve durum bazında listeleyebilir, görüntüleyebilir, ya da e-Arşiv raporu oluşturup gönderim yapılabilirsiniz. Kalan kontör miktarınızı ve hizmet bazında kontör kullanım detayınızı izleyebilirsiniz.

e-Fatura Mobile İşletim Sistemleri 

Kullanıcı ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda sürekli yenilenip gelişerek, fonksiyon listesi daha da artacak olan Logo e-Fatura Mobile’ın; Android ve iOS sürümleri Google Play ve App Storelardan ücretsiz olarak indirilebiliyor.

iPhone, iPad ve iPod Touch ile uyumlu olan uygulamanın kullanılabilmesi için iOS 7.0 veya üst sürümüne; Android sürümlerde ise 2.3.3 ve üzeri sürüme sahip olunması gerekiyor.